Często, kiedy prowadzę szkolenia czy warsztaty ich uczestnicy podchodzą do mnie z różnymi pytaniami, które zatrzymują ich w miejscu lub stanowią poważny dylemat. Jednym z takich najczęściej zadawanych pytań, jest pytanie „od czego zacząć – strony internetowej czy od razu sklepu?”. I wbrew pozorom odpowiedź na nie nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać.

W momencie takiego dylematu warto na pewno zadać sobie pytanie „co tak naprawdę chcę osiągnąć?”. Istotną różnicą jest bowiem komunikowanie o tym, że firma zajmuje się sprzedażą takich, a takich produktów lub usług, oraz to, że ma je w sprzedaży i można dokonać zakupu online, bez wychodzenia z domu.

Jeśli zatem podstawowym celem obecności firmy w internecie jest sprzedaż (co zakładam, że ma miejsce w 80% przypadków), to warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli dokonać zakupu.

A teraz z technicznego punktu widzenia – czy zawsze musi to być oprogramowanie sklepu? Nie. Czasem, w niektórych przypadkach (głównie gdy sprzedawane są usługi w niewielkich ilościach) lepiej sprawdzi się strona z dodatkowym modułem sklepowym. A w innych, zwłaszcza gdy sprzedaż ma być oparta na produktach i jest wizja jej systematycznego zwiększania najlepszym rozwiązaniem może okazać się system sklepu internetowego.

A jakie Ty masz wyzwania lub pytania związane ze sprzedażą przez internet? Zadaj je w komentarzu pod tym artykułem, a być może następna porada będzie właśnie na ten temat!