Sezon wakacyjny dla części sklepów jest jednym z lepszych w roku, dla innych próbą przetrwania „ciężkich” czasów, jakie właśnie nastały. Nie zawsze jednak musi tak być. Umiejętne wykorzystanie content marketingu w sklepie internetowym może nie tylko zapobiec, lecz również odwrócić negatywny trend spadku sprzedaży.

Content marketing pozwala firmom z niewielkim budżetem oraz często znikomymi doświadczeniami w reklamie przyciągnąć zainteresowanych zakupami klientów. Ale nie jest to coś, co wychodzi przypadkiem, czy przy okazji. Dobry content manager musi zaplanować swoje działania, aby odnieść sukces.

Dlatego, aby nieco ułatwić to planowanie, przedstawiam poniżej kilka przykładowych pomysłów na to, jak w lipcu wykorzystać content marketing aby przyciągnąć uwagę, zwiększyć liczbę odwiedzin stron sklepu i wygenerować wzrost sprzedaży.

 

1. Wakacyjne poradniki

Stwórz dla swoich klientów wakacyjny poradnik łączący ten urlopowy, ciepły, kojarzący się z wyjazdami i plażą okres w roku ze sprzedawanymi w Twoim sklepie produktami.

Wakacyjny poradnik

Miesiące wakacyjne to także czas, kiedy również niektóre czynności i aktywności stają się nam bliższe i częściej wykonywane. Mogą to być np. prace w ogrodzie, grillowanie, wyjazdy samochodem, spożywanie świeżych warzyw i owoców, biwakowanie, uprawianie niektórych dyscyplin sportowych, jak np. windsurfing, jazda na rowerze itd.

Jak wykorzystać je w swoim sklepie internetowym? Poniżej kilka przykładowych inspiracji:

  • 5 najważniejszych akcesoriów podczas grillowania w ogrodzie
  • Jak optymalnie spakować walizkę
  • 3 bezkonkurencyjne sposoby na walkę z chwastami w ogródku
  • Jak przygotować samochód do rodzinnego wyjazdu nad morze
  • 30 pomysłów na owocowe koktajle – po jednym na każdy dzień miesiąca
  • Jak przetrwać na obozie przetrwania

2. Dzień bezpiecznego kierowcy

Mało kto wie o istnieniu takiego święta, a przypada ono 25 lipca. Warto wówczas skupić się na tym temacie, wykorzystać go do powiązania ze swoimi produktami, zaproponowania rozwiązań.

Dzień bezpiecznego kierowcy

Kim jest bezpieczny kierowca? Na co zwraca uwagę? Jak zachowuje się na drodze? Jakie akcesoria ma zawsze przy sobie? I w końcu: jakich produktów używa? – To tylko niektóre z pytań ułatwiających stworzenie krótkiego artykułu informacyjnego dla klientów e-sklepu.

Korzyścią dodatkową jest w tym wypadku także edukacja społeczeństwa, np. w artykułach o tematyce:

  • 7 cech bezpiecznego kierowcy – sprawdź, czy Twój mąż je posiada zanim wyjedziecie na wakacje
  • Niezbędnik bezpiecznego kierowcy
  • 10 najczęstszych błędów popełnianych na drodze

3. Mundial 2014 – XX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej

Czas zwiększonego zainteresowania piłką nożną jest kolejną dobrą okazją do zaistnienia i wykorzystania content marketingu do promocji swoich produktów, marki, sklepu internetowego. Przykładowe inspiracje artykułów:

  • Artykuł wyjaśniający specyficzne słownictwo związane z piłką nożną
  • Wyjaśnienie, kiedy jest spalony, graficzne przedstawienie
  • Infografika pokazująca grające ze sobą drużyny
  • Ranking i prowadzone, graficznie udoskonalone statystyki wyników

Mundial 2014 FIFA