Język korzyści, choć jest niezwykle ważnym elementem przygotowywania unikalnych opisów, często jest spychany na dalszą pozycję na liście priorytetów podczas uruchamiania nowego sklepu internetowego. A później, jak to później – pojawiają się nowe zadania, czasu jak na lekarstwo, więc tak jak to wprowadzimy na końcu zostaje na długo, tylko jakoś całość ciężko wypromować… A to jest jeden z ważniejszych elementów skutecznej promocji sklepu internetowego.

Dlatego na przykładzie poduszki z łuską gryki pokażę dziś, jak bardzo różnią się od siebie opisy – taka zwykła charakterystyka produktu oraz przedstawienie produktu przy pomocy języka korzyści. Poduszka z łuską gryki do produkt bardzo niszowy, kupowany nie z uwagi na potrzebę, lecz przede wszystkim dodatkowe walory, jakimi bije na głowę tradycyjne poduszki do spania. Stąd też zwłaszcza w tym wypadku nie wystarczy tu jedynie podanie kilku suchych faktów na jej temat.

Ale zaczynając od początku, w pierwszej kolejności opis tradycyjny:

Poduszka do spania z łuską gryki:

  • wymiary: 30×50 cm
  • wykonana z naturalnych materiałów: 100% niebielonej bawełny oraz oczyszczoną łuski gryki
  • posiada wszyty w poszewkę zamek
  • łuska gryki zawiera taniny
  • posiada świadectwo jakości wydane przez PZH
  • delikatnie szeleści i masuje skórę głowy
  • w poszewkę wszyta jest metka z informacją o marce oraz instrukcją prania
  • dobrze wspiera kręgosłup w linii prostej podczas snu, dopasowuje się do kształtu ciała
  • zapakowana w estetyczne opakowanie
  • dołączona jest do niej bawełniana poszewka w kolorze ecru.

To był typowy opis językiem „cech”, czyli po prostu wymienione zostały jego najważniejsze cechy. Niestety jednak dla naszych klientów z tych cech nic więcej nie wynika, oni nie dopowiadają sobie sami do nich korzyści, przyjmują je takie, jakimi są. A to często za mało.

 

Jak zatem najprościej podejść do języka korzyści? Wystarczy zadać sobie przy każdej z cech pytanie: „co mi to daje?”. Zgodnie z tą zasadą, powyższy opis mógłby wyglądać tak:

Poduszka do spania z łuską gryki:

  • wymiary: 30×50 cm powodują, że bardzo dobrze dopasowuje się do szyi, zwłaszcza dla mniejszych, drobniejszych osób. Dzięki temu jeszcze lepiej podpiera kręgosłup w czasie snu;
  • wykonana z naturalnych materiałów: 100% niebielonej bawełny oraz oczyszczoną łuski gryki. Jest zatem przyjazna środowisku. 100% bawełna bardzo dobrze przepuszcza powietrze, pozwala skórze oddychać i nie powoduje pocenia się w nocy. Indywidualnie opracowany system oczyszczania łuski gwarantuje jej czystość, odpylenie oraz brak pozostałości przemiału kaszy gryczanej
  • uszyta jest z bawełny o specjalnym grubym splocie, co gwarantuje, że nic niepożądanego podczas spania się przez nią nie przedostanie ze środka poduszki na zewnątrz;
  • posiada wszyty w poszewkę zamek, więc można poduszkę otworzyć, w razie potrzeby wysypać łuskę i ją odświeżyć lub wymienić, a samą poszewkę wyprać
  • taniny zawarte w łusce gryki powodują, że staje się ona antyalergiczna ponieważ związki te nie sprzyjają rozwojowi bakterii, drobnoustrojów czy roztoczy. Dzięki temu może być stosowana przez alergików
  • posiada świadectwo jakości wydane przez PZH – została przetestowana przez firmę zewnętrzną, sprawdzona i zostało potwierdzone, że jest bezpieczna dla zdrowia
  • delikatnie szeleści i masuje skórę głowy. Powoduje to ukojenie nerwów, złagodzenie stresu, pomaga w odprężeniu się po całym dniu i zaśnięciu
  • w poszewkę wszyta jest metka z informacją o marce oraz instrukcją prania
  • dobrze wspiera kręgosłup w linii prostej podczas snu, dopasowuje się do kształtu ciała, a ponieważ nie ma pierwotnie nadanego kształtu – dopasuje się do naszej indywidualnej budowy ciała
  • zapakowana w estetyczne opakowanie, więc doskonale nadaje się na prezent
  • dołączona jest do niej bawełniana poszewka w kolorze ecru, co pomaga w utrzymaniu jej w czystości.

 

Widać różnicę, prawda? :)

W ten sam sposób warto opisać każdy kolejny produkt, czyli przełożyć cechę na korzyść, żeby podać klientom na tacy powody, dla których warto, aby dokonali zakupu.

Gorąco zachęcam Cię do tego, abyś jeszcze dziś przetestował język korzyści w praktyce na jednym ze swoich produktów lub usług, a następnie podzielił się efektami w komentarzu poniżej! Czekam na Wasze opisy, wrażenia, opinie :)