Jak docierać do klientów w internecie? – To kolejne, bardzo często zadawane pytanie. Bowiem stworzenie sklepu internetowego jest ważne, ale tworzenie go dla samej idei istnienia nie jest najczęściej powodem podjęcia działań w tym kierunku. Zaraz bowiem po tym następuje etap kolejny, czyli docieranie do potencjalnych klientów. Jak to zrobić?

1. Obecność w Google. Mam na myśli zarówno klasyczne, organiczne pozycjonowanie, ale ponieważ efekty widać dopiero po jakimś czasie, na samym początku skupiłabym się przede wszystkim na płatnych linkach (AdWords), usłudze Google Shopping (przy sprzedaży produktów) oraz remarketingu.

2. Porównywarki cen. Jeśli tylko w sklepie sprzedawane są fizyczne produkty, jest to dobre miejsce z kilku powodów. Po pierwsze, porównywarki już dawno przestały być miejscami, w których szukamy najniższych cen, raczej firm, które mają szukany produkt w ofercie, aby móc porównać oferowane korzyści i reputację sklepu. Po drugie, to dobry sposób na to, by zaistnieć na pierwszych stronach Google i dać się odszukać klientom. Po trzecie, porównywarki pomagają budować zaufanie do sklepu poprzez niezależne opinie i komentarze.

3. Serwisy społecznościowe. W przypadku niektórych firm najlepiej sprawdzi się Facebook, w innych Instagram, a w jeszcze innych może się okazać, że materiały video na YouTube pozwalają na wygenerowanie największej sprzedaży. To świetny kanał komunikacji oraz sprzedaży (choć nie bezpośredniej, za sprawą której „Facebook nie sprzedaje”)

4. Media. Są często zaniedbywane, a bardzo skutecznie budują wizerunek firmie m.in. poprzez swój autorytet. Warto nawiązać z nimi współpracę ekspercką.

5. Content marketing. Badania dowodzą, że klienci wolą poznawać firmy poprzez porady niż reklamy. Warto więc wykorzystać potencjał content marketingu aby jak najskuteczniej dotrzeć do grupy docelowej

To 5 najważniejszych, które zdecydowanie jeszcze nie wyczerpują tematu. Z pewnością, zanim podejdzie się do wyboru najbardziej odpowiednich miejsc promocji i dotarcia do klientów warto przygotować profil idealnego klienta. Oraz oczywiście dostosować je do branży, w jakiej działa sklep.