W niektórych branżach Dzień Ojca jest jednym z bardziej aktywnych okresów w roku. Dotyczy to np. sklepów z krawatami, męskimi akcesoriami, gadżetami czy innymi produktami stworzonymi głównie z myślą o mężczyznach, a jeszcze lepiej – tych dojrzałych.

Dzień ojca w sklepach internetowych

Oprócz standardowych działań warto podjąć kilka dodatkowych, które pozwolą na maksymalizację zysków. Poniżej kilka propozycji:

  1. Przygotuj ofertę specjalną – atrakcyjną obniżkę ceny regularnej na wybrany produkt lub zestaw produktów. Wybierz jeden, najlepiej bestseller, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować jego sprzedaż. Ważne, żeby było to coś, co Twoi klienci czy klientki kupiłyby, nawet bez całej akcji promocyjnej. Celem w tym momencie jest maksymalizacja sprzedaży.
  2. Stwórz dedykowaną stronę typu Landing page, na której zamieścisz ofertę specjalną stworzoną z myślą o tym konkretnym dniu. Nie wiesz, jak to zrobić? Wejdź na stronę themeforest.net – tam znajdują się setki gotowych Landing pages, które możesz kupić za kilkanaście dolarów. Jedyne, co musisz zrobić to zmienić zdjęcia i teksty.
  3. Działania marketingowe kieruj przede wszystkim do kobiet. To w ich rękach tkwi cała moc tego dnia. To przede wszystkim one wyszukują prezenty dla swoich ojców, siostry pomagają braciom. Nie oznacza to, że synowie nie interesują się tym dniem, lecz tyle, że kobiety robią to częściej, częściej pamiętają, dbają.
  4. Poinformuj klientów o ofercie specjalnej. Na około 7 dni przed Dniem Ojca wyślij do nich mailing z informacją o przygotowanej ofercie specjalnej oraz przygotowanym dla nich kuponie rabatowym. Pamiętaj też o zamieszczeniu w newsletterze zachęcenia do akcji, dokonania zakupu.
  5. Wykorzystaj media społecznościowe do jeszcze szerszej promocji – napisz post na firmowym blogu, zamieść wpis na fanpage. Zachęć także Twoich klientów aby dzielili się swoimi zakupami na Facebooku ułatwiając wybór odpowiedniego prezentu także ich znajomym.