Serdecznie zapraszam do zapoznania się z cyklem porad dotyczących content marketingu w e-commerce i tego jak krok po kroku je zastosować, od czego zacząć i jakie elementy są ważne. Wyobraź sobie teraz sytuację, w której klienci odwiedzający Twój sklep od początku darzą go i Ciebie zaufaniem. Albo szybko przekonują się, że jesteś odpowiednią osobą do tego, by im coś sprzedać, bo od samego początku pokażesz im, w odpowiedni sposób, że warto kupić od Ciebie, a nie od konkurencji. A na dodatek, nie musisz już konkurować ceną, bo dla osób odwiedzających Twój sklep schodzi ona na dalszy plan.

Jeśli jest to temat, który Cię interesuje, zachęcam Cię do zapoznania się ze wszystkimi wskazówkami, a tymczasem, porada nr. 1…

Po pierwsze potrzebny jest POWÓD. Czyli potrzebna jest odpowiedź na pytanie „Dlaczego to robię? Po co mi ten kontent marketing potrzebny?”. I to wbrew pozorom jest bardzo ważne pytanie, ponieważ bez tego będziemy raczej jak jacht ze zwiniętymi żaglami, który płynie gdzie go prąd poniesie, bez wyznaczonego celu i trasy.

Możemy, na przykład, chcieć dać się poznać naszym klientom poprzez dostarczanie im wartościowych treści i porad, a nie poprzez reklamę. Czyli wejść w rolę eksperta / konsultanta / doradcy zamiast sprzedawcy. Badania dowodzą, że jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów, ponieważ nie próbujemy im na tym pierwszym etapie niczego sprzedać. Na tym etapie raczej pomagamy im raczej podjąć najbardziej właściwą decyzję.

Innym powodem może być chęć zastosowania marketingu treści jako części profesjonalnego user experience w naszym sklepie. Wyobraź sobie, że klient, który wchodzi do Twojego sklepu z chęcią zakupu jednego z produktów nie do końca orientuje się w temacie i wie, który wybrać. Normalnie wybrałby jedną z 2 dróg:

  1. zadzwonić i poprosić o poradę
  2. poszukać w innym sklepie.

Ale jeśli dobrze wykorzystasz możliwości kontent marketingu i stworzysz odpowiedni poradnik, cykl porad, miejsce, w którym znajdzie on wszystkie najważniejsze do podjęcia decyzji informacje, a w sklepie wyświetlisz mu komunikat, np.: „Nie wiesz, którą poduszkę wybrać? Zobacz nasz poradnik, w którym znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie i zastosowanie poszczególnych modeli”.

Klient poczuje wówczas, że naszym głównym celem nie jest sprzedaż jemu najdroższego produktu, czy takiego, na którym my najwięcej zarabiamy, lecz pomoc jemu w doborze najlepszego dla NIEGO produktu.

Mam nadzieję, że zaczynasz już dostrzegać ogromne możliwości płynące z kontent marketingu :)

Gdy ustalisz swój powód i cel zastosowania kontent marketingu w sprzedaży internetowej, następnym krokiem będzie wybór grupy docelowej, o czym już za chwilę…