Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Skupia miliony osób w różnym przedziale wiekowym, o różnych zainteresowaniach, różnym profilu społecznym. I choć mawia się, że „Facebook nie sprzedaje”, to trzeba jednak podkreślić, że chodzi tutaj wyłącznie o bezpośrednią sprzedaż, a i to nie w każdej branży. Umiejętnie wykorzystany sprawdzi się jednak w tym celu doskonale. Poniżej 4 wskazówki, jak wykorzystać Facebooka do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym i nie tylko.

1. Zaplanuj działania – stwórz kalendarz „wydawniczy” Facebooka
Ponieważ częstą praktyką jest rozpoczynanie działań w serwisach społecznościowych i kontynuowanie ich przez bardzo krótki okres czasu, po czym zapominanie o tym, brak motywacji, inspiracji czy pomysłów, zanim zaczniesz stwórz swój kalendarz wydawniczy, w którym zaplanujesz, jakie posty będziesz publikować w poszczególnych dniach tygodnia. Bardzo ułatwi Ci to działanie.

Możesz skorzystać z poniższej propozycji i zaadaptować ją do swojej branży:

  • poniedziałek – post powitalny po weekendzie, życzenie udanego tygodnia
  • wtorek – specjalna promocja tylko dla fanów na Facebooku
  • środa – publikacja wybranej opinii od klientów lub recenzji produktu
  • czwartek – zamieszczenie jednego z częściej zadawanych przez klientów pytań wraz z odpowiedzią na nie
  • piątek – luźny post z elementami humoru / coś interesującego

2. Udostępniaj treści innych ludzi, serwisów, stron, jeśli tylko uznasz, że mogą mieć one wartość dla Twoich klientów fanów.
Dobrze jest sprecyzować sobie wcześniej grupę docelową, aby dopierać treści tak, by były najbardziej interesujące dla osób na których najbardziej Ci zależy oraz weryfikowały fanów pod kątem zgodności z Twoją grupą potencjalnych klientów.

3. Zadawaj angażujące pytania
Możesz pytać swoich fanów np. o:
formę promocji/obniżki, która najbardziej ich interesuje bądź jaką chcieliby najbardziej otrzymać
kwestie związane z bieżącymi wydarzeniami czy okazjami kalendarzowymi, np. wyjazdy wakacyjne, święta, uroczystości
cokolwiek, co sprawi, że poczują się częścią Twojej firmy czy społeczności wokół niej budowanej. Ich zdanie powinno być dla Ciebie ważne i oni powinni to wyczuwać.

4. Twórz akcje typu „Niespodzianka za 100 polubień”
Zachęcaj klientów aby polecali Twój fanpage znajomym. Zastanów się, co może być dla nich na tyle interesujące, ekscytujące aby z niecierpliwością oczekiwali na ujawnienie zapowiadanej informacji. Stosuj hashtagi (#tojesthashtag) aby przyciągnąć przy okazji zainteresowanie ze strony innych osób śledzących dany wątek. Pamiętaj, aby cały czas pozostać zaangażowanym podczas akcji.
Gdy osiągniesz zapowiadaną liczbę polubień – daj swoim fanom obiecany prezent, niespodziankę.

Powodzenia!